ENQUÊTE#2: ‘Ik wil altijd in Hilversum blijven wonen’


Enquête RTi – 2011, 5 okt – 22 okt                 – 72/11,54 (?)

ANALYSE:

HALF HILVERSUM WIL WEG

Het is eigenlijk nog erger, slechts (43%) van de Hilversumse bevolking geeft aan altijd in Hilversum te blijven wonen.

Dat blijkt uit

een onlangs gehouden RTi-Enquéte.

Verhuizen uit Hilversum staat vast voor ongeveer hetzelfde percentage (44%).

Daarnaast ook nog een aanzienlijk aantal inwoners (13%) dat aangeeft volop te twijfelen aan defintieve huisvesting hier. Een score in Hilversum die 8% hoger is dan het traditionele landelijk gemiddelde.

Deze cijfers geven aan dat verbondenheid met Hilversum minimaal en uiterst zorgwekkend is. Immers als je alleen al denkt over verhuizen, ben je in feite al weg en die gedachte leeft bij 57 van iedere 100 Hilversummers.

4 Reacties op “ENQUÊTE#2: ‘Ik wil altijd in Hilversum blijven wonen’”

  1. Enquete-RTi zegt :

    Beste Maarten,
    Dank voor je reactie.
    Los van de discussie of de steekproef nu wel of niet representatief is, er is wel (begin van) een contour zichtbaar.
    Waarom de helft weg wil (of zou willen) weet ik ook niet. Niet gevraagd, misschien later. Zie het daarom vooralsnog als bron van inspiratie om dit eens vrolijk uit te diepen, want misschien (?) klopt het.
    (zie ook ‘foutenmarge‘)

    • Maarten zegt :

      Ik begrijp dat wel, maar ik vind het jammer dat de cijfers zo erg weinig zeggen. De tekst bij de foutenmarge vind ik erg kort door de bocht, het gaat er natuurlijk niet alleen om hoeveel respondenten je hebt maar vooral ook op de manier waarop de steekproef getrokken is. Bij een vrij toegankelijke internet enquete is die niet (verre van) aselect, en omdat je niet weet hoe die groep tot stand is gekomen kun je daar niet zomaar een percentage foutmarge aan verbinden. Desondanks is het inderdaad een grappige indicatie, maar dat zou er denk ik iets duidelijker bij moeten staan.

  2. Maarten zegt :

    Dit is toch geen analyse, maar het mooi opschrijven van de cijfers van deze enquête (met ontzettend niet-representatieve steekproef). Een echte analyse zou het antwoord zijn op de vraag: waarom wil meer dan de helft weg ?? Dat lijkt me nou wél interessant.

  3. Maurits691 zegt :

    Laat me weten, ik zoek een kamer!!!!!!